Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szybsza pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. ZUS przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków

Redakcja
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Zwolnienie przedsiębiorcy ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty i rozłożenie zaległości składkowych na raty. Rozpatrywanie wniosków składanych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej ma być szybsze. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków.

Oddziały ZUS w całej Polsce do piątku sprawdziły już ponad 80 tys. wniosków o wsparcie w ramach tarczy kryzysowej. Chodzi o pisma, które wpłynęły przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych.

- Ta liczba niedługo będzie nieaktualna, ponieważ po wprowadzeniu tzw. automatów nastąpi masowa weryfikacja dokumentów. To stanie się jeszcze przed świętami - zapowiadała prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pierwsze przelewy za tzw. postojowe ZUS wykona 15 kwietnia. Weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń postojowych przyśpieszy system do automatycznej obsługi wnioskodawców.

- Mamy już doświadczenie w automatycznej obsłudze wniosków. Tego typu system wykorzystywaliśmy przy obniżeniu wieku emerytalnego. Wówczas część wniosków również została zweryfikowana przez system - przypomina prezes ZUS.

Przyśpieszeniu ma ulec także rozpatrywanie papierowych dokumentów. - Część wniosków wpływa do ZUS drogą tradycyjną, w postaci papierowej. Jednak także w ich przypadku automat znajdzie zastosowanie i przyspieszy obsługę - informuje Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Tzw. tarcza antykryzysowa umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. Samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Szybsza pomoc w ramach tarczy antykryzysowej. ZUS przygotowuje system do automatycznej obsługi wniosków - Kurier Lubelski

Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto