Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasami regionu przejedzie transport z częściami maszyny do drążenia tuneli. Będą duże utrudnienia. Zobacz kiedy

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
W listopadzie br. przez woj. lubelskie przejechał pierwszy konwój z elementami maszyny TBM
W listopadzie br. przez woj. lubelskie przejechał pierwszy konwój z elementami maszyny TBM Paweł Dubiel/Polska Press
Powtórka listopadowych utrudnień w ruchu na trasach ekspresowych woj. lubelskiego. Przez trzy noce drogami będzie poruszał się mega transport z częściami maszyny TBM do drążenia tuneli. Waga urządzeń to prawie 500 ton.

Kierowców poruszający się trasami ekspresowymi woj. lubelskiego czekają spore kłopoty. Powód? Drugi transport części maszyny TBM służącej do drążenia tuneli. Transport będzie miał pierwszeństwo przed innymi pojazdami. Problem w tym, że będzie się poruszał z prędkością 10-30 km/h. Wyprzedzić się go nie da, bo zajmie szerokość całej jezdni.

Konwój wjedzie na teren woj. lubelskiego w nocy z poniedziałku na wtorek (z 12 na 13 grudnia). Nadjedzie od strony Warszawy. To oznacza utrudnienia dla kierowców poruszających się w stronę Lublina. Transport wyruszy o godz. 22 w poniedziałek (12 grudnia) z MOPu Wola Korycka. Sześć i pół godziny później ma dotrzeć do MOPu w Markuszowie. Będzie miał jedną 45 minutową przerwę podróży

Kolejnej nocy (z 13 na 14 grudnia) utrudnienia czekają kierowców między Markuszowem (wyjazd z MOP o godz. 22) a Rudnikiem (dojazd na MOP o godz. 5).

Trzecim etapem utrudnień będzie noc z środy na czwartek (z 14 ma 15 grudnia). Konwój wyruszy z Rudnika (o godz. 22) i dojedzie do Bukowa (godz. 5).

To drugi z trzech planowych transportów. Tym razem będzie przewożony napęd główny maszyny do wiercenia tunelu o wadze 240 ton. Ciężar wszystkich przewożonych elementów to prawie 500 ton.

Transport, który będzie przejeżdżał najbliższymi nocami przez woj. lubelski ma być trochę węższy od tego, który poruszał się drogami regionu w listopadzie. Będą miał szerokości od 6 do 8 m i długości 35-40 m.

Dla kierowców oznacza to czasową konieczność poruszania się za konwojem i ograniczoną możliwość wyprzedzenia go. W dogodnych miejscach kolumna transportowa będzie się zatrzymywała, by rozładować spiętrzenie pojazdów za nią.

Zestaw TBM ma być wykorzystany do drążenia tunelu na trasie S19 na odcinku od węzła Rzeszów Południe do Babicy. TBM po złożeniu będzie miał długości 112 m, masę 4000 ton i tarczę wiercącą o średnicy 15,2 m.

Trzeci transport z elementami maszyny TBM zaplanowano na przełomie 2022 i 2023 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto