– Zachęcam was do tego byście wykorzystali dzisiejsze spotkanie w stu procentach. Nie bójcie się zadawać pytań. Jesteśmy tu dla was. Chcemy wam pokazać, co zrobić by być świadomym konsumentem i świadomym obywatelem – mówił do uczniów otwierając spotkanie starosta lubartowski, Fryderyk Puła.
Starosta podkreślił jak ważna jest znajomość prawa wśród młodych ludzi. Wymienił też obowiązki powiatowego rzecznika konsumentów. Uczniowie dowiedzieli się, że do jego zadań należy m.in. udzielanie bezpłatnych porad konsumenckich i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Szczegóły zdradził Wojciech Boryc, powiatowy rzecznik konsumentów. – Na co dzień w większym lub mniejszym stopniu każdy z nas zawiera umowy. Niektóre z nich są bardziej sformalizowane, inne mniej. Czy zastanawialiście się kiedyś nad skutkami zawierania takich umów? – dopytywał.
W trakcie spotkania poruszono bardzo istotny i aktualny temat zakupów w Internecie i sposobów dochodzenia swoich roszczeń. Uczniowie mogli dowiedzieć się, jak nie dać się nabrać nieuczciwemu sprzedawcy i co zrobić, gdy otrzymamy towar inny niż przedstawiony w internetowym sklepie. Młodzież żywo zainteresowana tym tematem dopytywała o to, co zrobić gdy wyblaknie paragon oraz czy oddając sprzęt w ramach gwarancji musimy mieć oryginalne opakowanie.
Czytaj Kronikę policyjną Lubelszczyzny
Czytaj nasz luźny serwis - Z przymrużeniem oka
Najświeższe wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?